letecký magazín
18.02.19
Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair začne létat z Prahy na Mallorku. Pravidelná linka spojí Letiště Václava Havla s turistickou destinací jednou týdně v úterý a spuštěna bude 4. června, uvedla firma ve sdělení zaslaném dnes ČTK.
Celý článek
15.02.19
Martin Šonka byl vyhlášen nejlepším českým leteckým sportovcem za rok 2018. Vítěz prestižního seriálu Red Bull Air Race a mistr Evropy v letecké akrobacii byl jasným favoritem ankety, kterou vyhrál podruhé. Pomyslnou korunu nejlepšího českého letce převzal na slavnostním galavečeru v Praze od rogalisty Petra Beneše.
Celý článek
aktualizováno 16.08.18, 00:08
16.08.18 Mnichov 8. srpna (ČTK) - Solární letoun Zephyr S od evropské společnosti Airbus při svém prvním letu strávil ve vzduchu bez přerušení téměř 26 dnů, což představuje nový světový rekord. Informovala o tom dnes agentura DPA. Bezpilotní letoun odstartoval 11. července a přistál až po 25 dnech, 23 hodinách a 57 minutách. Celý článek
05.12.16 Boeing 777 je rodina dvoumotorových dopravních letadel s širokým trupem (long-range wide-body twin-engine jet) postavená pro dlouhé tratě firmou Boeing Commercial Airplanes. Je jedním z největších dvoumotorových dopravních letadel (délka 73,86 m, 777-300) s typickou kapacitou od 313 až 396 pasažérů a s doletem od 9 700 až 15 850 km. "Triple Seven" byl vyvinut ve spolupráci s hlavními dopravci (United Airlines, All Nippon Airways, British Airways, Jet Airways, Qantas a Cathay Pacific). Byl navžen jako letadlo, které má překlenout rozdíl mezi typy 767 a 747.
Celý článek
01.12.16 Dne 24.11.2016 na letišti Toulouse-Blagnac největší evropský výrobce letadel Airbus provedl úspěšný první let (maiden takeoff) A350-1000. Testovací lety nového letadla budou dále pokračovat. Airbus A350-1000 je největším členem rodiny A350XWB (eXtra Wide Body). Patří mezi největší dvoumotorové dopravní letadla (twinjet) s dlouhým doletem s typickou kapacitou 366 (max. 440) sedadel. Délka trupu s vysokým podílem kompozitů je 73,88 m (68 m B787-10 Dreamliner, 73,86m B777-300ER) a vnitřní šířka kabiny je 5,61 m (5,49 m B787-10 Dreamliner, 5,84 m B777-300ER). "Tisícovku" pohání dva nejsilnější motory řady Rolls-Royce Trent XWB s maximálním výkonem (tahem) 432 kN.
Celý článek
26.11.16 Boeing 787 Dreamliner je americký dálkový střední dopravní dvoumotorový letoun vyrobený firmou Boeing Commercial Airplanes. Dreamliner je nejúspornější dopravní letadlo Boeingu a je mezníkem ve stavbě dopravních letadel pro použití kompozitových materiálů, jako výchozího materiálu při stavbě draku letadla. Boeing 787 byl navržen tak, aby byl o 20% úspornější než Boeing 767, kterého má nahradit.
Celý článek
21.11.16 Na moderní proudový motor v letecké dopravě jsou kladeny velmi značné nároky. Kromě základních požadavků jako je výkon (tah) motoru, spotřeba, životnost, jsou na letecký motor kladeny také ekologické požadavky: optimalizovaný hluk v zástavbě letounu, adekvátní zplodiny v závislosti na režimu motoru. Současné požadavky na moderní letecký motor v letecké dopravě splňují dvouproudové motory, např. rodina motorů Trent firmy Rolls-Royce (RR).
Celý článek
10.11.16 A350 XWB je dvoumotorové dopravní letadlo s širokým trupem (twin-engine wide-body jet airliner) vyvinutým evropským výrobcem letadel Airbus (Airbus Group). Airbus A350 tvoří rodinu letadel dlouhého doletu, A350 XWB, modely: 800, 900, 1000. Trup a křídlo bylo vyrobeno převážně z uhlíkových kompozitů (53% celé letadlo). Varianty rozmístění sedadel jsou od 280 až 366 cestujících. A350 byl postaven jako konkurenční letoun v soutěži s Boeing 787 Dreamliner a 777.
Celý článek
09.11.16 Boeing 747-8I je čtyřmotorový dopravní letoun s dvěma palubami a širokým trupem (Wide-body Commercial Passenger Plane) vyvinutý formou Boeing Commercial Airplanes. Je to již třetí generace typu 747 (Jumbo). Typ Boeing 747-8 je největším 747 a největší komerční letadlo postavený ve Spojených státech a nejdelší dopravní letadlo na světě. Bylo vyvinuto a postaveno jako přímá reakce a typ Airbus-u A380.
Celý článek
07.11.16 Lockheed Martin F-35 Lightning II je jednomotorovývíceúčelový stíhací letoun 5. generace (advanced multi-role fighter) vyvinutý technologií stealth, vzniklý z programu JSF (Joint Strike Fighter). Cílem programu bylo vyvinout víceúčelový (multi-role) "jednotný" stíhací letoun pro USAF, USN, USMC a spojence NATO. Má nahradit tyto letouny: A-10 Thunderbolt II, F-16 Fighting Falcon, AV-8B Harrier II a F/A-18 Hornet. Na vývoji se podílelo 12 států (Austrálie, Kanada, Dánsko, Itálie, Holansko, Norsko,Turecko, Velká Británie, USA, Izrael, japonsko, Jižní Korea). 300 pilotů a 2 700 techniků (pozemního personálu) bylo vyškoleno pro údržbu a provoz F-35.
Celý článek
06.11.16 Airbus A380 je dvoupodlažní čtyřmotorový proudový dopravní letoun s šírokým trupem (Turbofan-powered Wide-body Commercial Passenger Plane) vyráběný firmou Airbus (Airbus Group). Je největším dopravním letadlem na světě. Pouze nákladní (cargo) šestimotorová An-225 Mrija je větší, létá však jen jediný stroj. A380 byl postaven jako přímý konkurent firmy Boeing v sektoru velkých dopravních letounů.
Celý článek
06.11.16 Junkers F13 je mezníkem v dějinách dopravního letectví. Je to první celokovový dopravní jednoplošník. Piloti byli v otevřené kabině a 4 přepravovaní pasažéři v samostatné uzavřené kabině. Kostra trupu byla z trubek zpevněných vzpěrami. Křídlo bylo samonosné. Potah celého letounu byl z vlnitého plechu. Hugo Junkers využil vynálezu Alfréda Wilma, který objevil slitinu "dural", lehký a pevný materiál pro stavbu letadel. Vlny na duralovém plechu zpevňují potah konstrukce letadla. První let byl v roce 1919, krátce po I. světové válce. Výroba běžela od 1919 do 1932, bylo vyrobeno více jak 300 letadel. Ju13 se velmi rychle rozšířil v mnoha zemích. V roce 1925 F13 měl podíl kolem 40 procent v mezinárodní dopravní síti.
Celý článek
05.11.16 Aérospatiale-BAC Concorde (=svornost) je britsko-francouzký nadvukový proudový dopravní letoun (supersonic passenger jet airliner) provozovaný Air France and British Airways. Konstrukce letounu byla navržena a postavená firmou Aérospatiale (dnešní EADS) a British Aircraft Corporation (dnešní BAE Systems). Po patnáctiletém vývoji (v 60-tých letech) byl postaven prototyp, který vzlétl v březnu 1969, v listopadu 1970 dosáhl rychlosti Mach 2. Komerční lety odstartovaly v lednu 1976 již se sériovými stroji.
Celý článek
04.11.16 V současné době slouží ve Vzdušných silách Armády ČR 17 bojových vrtulníků Mi-24V/Mi-35 a 24 dopravních vrtulníků Mi-17/171Š. Na rozdíl od strojů Mi-17, které jsou průběžně modernizovány, se s dalším provozem vrtulníků Mi-24V/Mi-35 nepočítá. Armáda plánuje nahradit vrtulníky Mi-24/35 novými typy. Armáda požaduje, aby stroje byly dvoumotorové, dokázaly uvézt asi šest až deset lidí a zároveň mohly nést výzbroj v podobě kulometů a raket. Ministerstvo obrany zároveň chce, aby nakoupené stroje byl schopen opravovat státní podnik LOM Praha. Mezi závěrem roku 2015 a polovinou roku 2016 měla být zahájena soutěž zaměřená na náhradu 17 bitevních vrtulníků Mi-24V 12 novými víceúčelovými ozbrojenými stroji pro bojovou podporu pozemních sil.
Celý článek
04.11.16 KAI KUH-1 Surion je jihokorejský dvoumotorový víceúčelový vrtulník klasické koncepce s 4-listovým hlavním rotorem a 4-listovým vyrovnávacím rotorem. Výrobcem je jihokorejský výrobce Korea Aerospace Industries (KAI), který ho vyvinul spolu s Airbus Helicopters. Vyrábí se v řadě variant, které jsou schopné misí: k přepravě výsadku, likvidaci ponorek, misím SAR, policejním misím, hašení požárů, nebo k evakuaci raněných (MEDEVAC).
Celý článek
03.11.16 Vrtulník Sikorsky UH-60 Black Hawk je vojenský dvoumotorový střední víceúčelový vrtulník s klasickou koncepcí a 4-listým hlavním rotorem a 4-listým vyrovnávacím rotorem vyráběný firmou Sikorsky Aircraft. Je velmi rozšířený v armádách na světě, ve 27 státech slouží 2300 UH-60. Vyrábí se více jak 40 let a stále se vyrábí. Zúčastnil se řady ozbrojených konfliktů: Somálsko, Balkán, Haiti, Afganistán a Irák. Vrtulník Sikorsky UH-60 Black Hawk byl vyvinut na základě požadavku na nový taktický vrtulník (UTTAS) z konce 60-tých let, nahrazující UH-1 Iroquois.
Celý článek
ATPL Integrated course | |
---|---|
05.03.19 | Brno |
07.05.19 | Brno |
02.07.19 | Brno |
03.09.19 | Brno |
05.11.19 | Brno |
Teorie ATPL(A)-650 | |
26.01.19 | Praha |
Zkouška z ICAO angličtiny | |
03.03.19 | Brno |
14.03.19 | Prague |
07.04.19 | Brno |
18.04.19 | Prague |
05.05.19 | Brno |
16.05.19 | Prague |
02.06.19 | Brno |
13.06.19 | Prague |
07.07.19 | Brno |
18.07.19 | Prague |
Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.
AIP ČR | NOTAM, počasí | AUP | NOTAM ČR |
AIP EU | Radar ČR | IFR let. plán | METEO ČR |
Předpisy | Radar SR | Webriefing | Letiště ČR |
Přihlaste se k odběru novinek.
LKKB
LKKB 181300Z 05005KT 020V090 9000 NSC 08/00 Q1021 NOSIG
LKKV
LKKV 181300Z 32004KT 290V360 CAVOK 11/M03 Q1020
LKMT
LKMT 181300Z 23013KT CAVOK 12/02 Q1021 NOSIG
LKPR
LKPR 181300Z 06005KT 9000 NSC 12/M02 Q1020 NOSIG
LKTB
LKTB 181300Z VRB02KT CAVOK 10/02 Q1022 NOSIG
AUD | ![]() |
16.23 Kč |
EUR | ![]() |
25.70 Kč |
GBP | ![]() |
29.23 Kč |
HUF | ![]() |
8.08 Kč |
CHF | ![]() |
22.66 Kč |
USD | ![]() |
22.82 Kč |