letecký magazín
30.10.14 Každý pilot létající do zahraničí musí mít zkoušku z letecké angličtiny ICAO. Musí znát frazeologii, letecké zkratky a poslechy z běžných leteckých situací. V článku si přečtete další informace a možnosti o zkoušce VFR angličtiny.
Celý článek
02.10.14 Standard Operating Procedures (SOP) zavádí nově ve výcviku svých studentů letecká škola Flying Academy. K čemu jsou dobré a proč vznikly vysvětluje Ing. Anna Polánecká, PhD., dopravní pilotka, vysokoškolská pedagožka a vedoucí instruktorka teoretického výcviku ve Flying Academy.
Celý článek
25.09.14 Navigační lety patři mezi jednu z nejzajímavějších kapitol výcviku soukromého pilota. Konečně si určíte, kam poletíte. Já si pro svůj první let vybrala cílové letiště v Panenském Týnci.
Celý článek
14.12.13 Létání je radost. Zejména když je pilot i posádka dobře sladěna, na veškerou předletovou přípravu je dostatek času a letní slunce hladí svými paprsky letadla připravená před hangárem. Modrá obloha, téměř žádný vítr a všechny letecké meteorologické stanice v republice hlásí CAVOK v tu chvíli je i navigace snadná a i méně zkušení piloti brázdí oblohu.
Celý článek
09.12.13 Hlavní podmínky pro vznik námrazy jsou vlhkost a teploty pod bodem mrazu. Je třeba si uvědomit, že s námrazou se můžeme setkat nejenom ve IMC při letu IFR, ale také ve studeném sektoru před přechodem teplé fronty s podchlazenými srážkami při letu VFR za VMC. Na obrázku níže je vidět vztah mezi nulovými izotermami v teplém a studeném sektoru, kde kritická oblast vzniká právě ve srážkové oblasti studeného sektoru před teplou frontou nad nulovou izotermou.
Celý článek
23.11.13 Létání je radost. Zejména když je pilot i posádka dobře sladěna, na veškerou předletovou přípravu je dostatek času a letní slunce hladí svými paprsky letadla připravená před hangárem. Modrá obloha, téměř žádný vítr a všechny letecké meteorologické stanice v republice hlásí CAVOK v tu chvíli je i navigace snadná a i méně zkušení piloti brázdí oblohu.
Celý článek
12.11.13 Mnoho žáků používá checklisty pro předletovou prohlídku, nastartování letadla či pro přípravu pro odlet. U většiny z nich si ale všímám, že přeskakují tzv. taxi checklist. Hlavním obsahem tohoto checklistu je kontrola brzd a následná kontrola funkčnosti některých z palubních přístrojů. Velký důraz se na tuto kontrolu dává při IFR výcviku. Tato kontrola je stejně důležitá i pro VFR let. Proč by jinak byla obsažená v provozní příručce takové Cessny 152?
Celý článek
22.10.13 Přínos a nevýhody více motorů
Dva motory sebou přinášejí dvojnásobný tah a tedy výrazně lepší performance. Dojde-li k vysazení motoru u jednomotorového letounu jedná se o 100% ztrátu výkonu a řešení je nasnadě – emergency landing, které každý plachtař a dobře připravený motorový pilot zvládne řešit. U vysazení více-motorového letounu by tedy mělo jít pouze o poměrnou část ztráty výkonu a bezproblémové pokračování letu – tedy v případě 2 motorů 50% ztráta.
Celý článek
12.10.13 Pokud se i Vaše vášeň pro letectví nekontrolovatelně zvyšuje a už Vám nestačí jen obdivně hledět vzhůru k nebi a o létání jen snít, stojíte na prahu klíčového rozhodnutí: létat? Kde? S čím? Mnozí se spokojí s občasným „vzduchobrázděním“ pro radost v balónu, jiní už se vidí v uniformě Lufthansy jako profesionální piloti. Tak či onak, rozhodnutí začít s létáním mění život Vám samým (a také Vašim nejbližším).
Celý článek
Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.