Ryanair dostal pokutu v Nizozemsku za špatné informace o cenách

20.03.2013

    Amsterodam 20. března (ČTK) - Nizozemský úřad pro ochranu spotřebitelů udělil pokutu 370.000 eur (9,5 milionu Kč) irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair. Podle úřadu Ryanair tak porušil evropské právní předpisy, protože při nákupu letenek přes internet plně neinformoval o všech poplatcích souvisejících s nákupem.

    Úřad uvedl, že celkové náklady na nákup letenky byly nejasné. Spotřebitelé neměli možnost opravit chyby před dokončením rezervace a bylo obtížné kontaktovat firmu, která navíc poskytovala informace pouze anglicky, ne holandsky.

    "Ryanair nabízel na svých internetových stránkách ceny letenek, které nezahrnovaly všechny předvídatelné a nevyhnutelné náklady, jako poplatky a příplatky," uvedl úřad v prohlášení. "Spotřebitelé proto zaplatili výrazně více než činila cena letenky, která se jim původně zobrazila."

    Ryanair uvedl, že se proti pokutě odvolá. Firma již změnila systém nákupu letenek a nyní ve svých reklamách poskytuje přesné informace o cenách.

    "Rozhodnutí nizozemského úřadu na ochranu spotřebitelů je plné chyb. Ryanair se odvolá proti tomuto nepodloženému rozhodnutí a potvrzuje, že jeho internetová stránka je plně v souladu se všemi předpisy na ochranu spotřebitelů EU i Nizozemska," citovala agentura Reuters prohlášení Ryanairu.

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka