Ringier začal nabízet zprostředkování odškodnění za zpožděné lety

16.01.2013

    Praha 15. ledna (ČTK) - Ringier Axel Springer vstoupil na trh zprostředkovatelských webů poskytujících odškodnění za zpožděné a zrušené lety. Vydavatelský koncern koupil společnost Skyplan.cz, která kompenzace za problémy v letecké dopravě vymáhá. Na dnešním setkání s novináři to řekl vedoucí akvizic Ringieru Robert Mitka. Stejnou službu v Česku nabízí například společnosti Clic2Claim.cz a Kompenzomat.cz.

    "Hledáme další zdroje příjmů, protože současný trh s tiskovými médii stagnuje a spíše klesá a potřebujeme se stabilizovat," uvedl důvody pro akvizici Skyplanu Mitka. Výhodou spojení podle něj je, že Ringier má prostřednictvím svých médií velkou marketingovou sílu, která dokáže přitáhnout klienty. To loni na podzim Ringier přimělo i ke vstupu na trh mobilního volání s virtuálním operátorem BLESKmobil.

    Vydavatelství předpokládá, že by služeb Skyplanu mohly ročně využít tisíce lidí. Samotný Skyplan.cz se má v budoucnu zaměřit na vymáhání kompenzací pro firemní klientelu a pro zahraniční zákazníky. Pro české klienty má sloužit nový web Nahrady.cz.

    Řada lidí si zatím podle studií Skyplanu není vědoma svých práv, která jim při zpoždění nebo zrušení letu vznikají. Lidé dnes vědí, že mohou dostat občerstvení a že mají nárok na ubytování. Horší je to už s povědomím o tom, že při delším než tříhodinovém zpoždění letu nebo jeho úplném zrušení náleží cestujícímu náhrada až do 600 eur (15.000) korun, dodal Mitka.

    Až 80 procent právoplatných náhrad se ale podle odhadů cestujícím neproplatí, protože si o ně buď nezažádají, nebo je odradí nečinnost aerolinií. Vyjádřeno v číslech, jde o stovky milionů korun, které poškození cestující po aeroliniích nevymáhají, uvedl Mitka.

    Pro zprostředkovatele je tak stále otevřen velký prostor pro výdělek, neboť si z vymožených částek berou provizi. Její výši Nahrady.cz stanovily na 27 procent z vymožené částky, což odpovídá konkurenčním sazbám.

    Podle Click2Claim se v Česku za loňský rok podařilo u leteckých firem na kompenzacích vymoci 20 milionů korun. Nejčastěji se daří vymoci částku kolem 300 eur a doba řešení jednoho případu trvá do dvou měsíců.

    Kompenzace mohou cestující žádat v případě, že byl jejich let zpožděn o více než dvě hodiny u letů na kratší vzdálenosti, u letů nad 3500 kilometrů musí toto zpoždění překročit čtyři hodiny. Týká se to ale výhradně letů z nebo do zemí Evropské unie. Nárok na odškodnění rovněž vzniká u zrušených letů, které dopravce cestujícímu oznámí později než dva týdny před plánovaným odletem nebo v okamžiku, kdy je cestujícímu odepřen nástup na palubu například proto, že dopravce potvrdil rezervace více lidem, než jaká je kapacita letadla.

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka