„Třistapadesátka“ míří na start

31.10.2012

Dvacátého třetího října se desítky novinářů téměř ztrácely v nové výrobní hale závodu firmy Airbus v Toulouse, pojmenované „Roger Béteille“, což byl nejen zakladatel společnosti, ale i vynálezce systému řízení fly-by-wire.

 

Důvod jejich přítomnosti v 713 metrů dlouhé obří hale, bylo dlouho plánované oficiální slavnostní spuštění výrobní linky na výrobu nejnovějšího šlágru jednoho ze dvou největších výrobců dopravních strojů – Airbusu A-350WXB. Na ní již spatřili zkompletovaný trup prvního letového prototypu s výrobním číslem MSN1 a nosné i kompletní ocasní plochy připravené ke spojení s trupem. “Jejich definitivní napojení na trup plánujeme počátkem listopadu. Další, tentokrát statický kus je již zkompletován a brzy bude přesunut do našeho hangáru, kde proběhnou důkladné statické testy stroje. Jejich začátek plánujeme na jaro 2013, první dodávky sérových strojů ve druhé polovině roku 2014. “, řekl jim tiskový mluvčí továrny v Toulouse. Novináři se od něj také dozvěděli, že firma považuje A-350WXB-900, určený pro přepravu 314 pasažérů, za jeden ze svých stěžejních projektů.

 

„Vedle velmi žádaného menšího A320Neo, kterému říkáme „Brot und Butter Flieger“, je „třistapadesátka“, jejíž vývoj jsme zahájili v roce 2004, nejmodernějším dopravním strojem světa, s nímž spojujeme velké naděje. Zkratku WXN v názvu typu lze dešifrovat jako Extra Wide Body, neboť A-350 bude nejmodernějším strojem střední třídy s nejširším trupem a díky použitým technologiím bude, jak doufáme vážným konkurentem již létajícímu Boeingu 787 Dreamliner. Již nyní před vzletem prvního prototypu máme uzavřeny předběžné objednávky na 352 klíčových modelů A-350-900.

 

První sériová „devítistovka“ má z nové výrobní linky sjet a odstartovat k prvnímu zalétávacímu letu v polovině příštího roku. Ponese slušivé livery některého z našich dvou největších zákazníků - Emirates nebo Qatar Airways. Zahájení výroby dalších modelů-prvního ze 118 dosud objednaných A-350-800 pro 270 pasažérů, respektive prvního z 88 objednaných A-350-1000 pro 350 pasažérů, poháněného silnějšími motory Rolls Royce, plánujeme v letech 2016-2017.

 

Do čtyř let po plném rozběhu nové výrobní linky budeme vyrábět deset strojů měsíčně. Doufáme, že náš nový „drobeček“ bude plnohodnotnou a nebezpečnou konkurencí pro Dreamliner i Boeing 777.“, dodává tiskový mluvčí společnosti.

--

Pramen

http://www.flugrevue.de/de/technik/airbus-a350-xwb-endmontagelinie-in-toulouse-eroeffnet.102838.htm :Airbus:A-350WXBEndmontagelinie in Toulouse eroffnet

Mgr.Zdeněk Procházka

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka