Spolehlivá tisícovka

26.03.2012

Velmi zajímavý údaj se v pátek 23. března dozvěděli novináři sledující linkové nasazení prvních velmi moderních dopravních Boeingů 787 u jejich prvního provozovatele - japonského státního leteckého dopravce All Nippon Airways, jehož první stroj vzlétl na linkách společnosti 26.října 2011. Během prvních pěti měsíců provozu totiž pohonné jednotky Rolls Royce Trent 1000, jimiž jsou všechny stroje japonských aerolinií poháněny, nalétaly zcela bez problémů neuvěřitelných 4000 letových hodin.

    Převedeno do praktických čísel to znamená, že ke zpoždění letu japonských B 787 z technických příčin, souvisejících s problémy s pohonnou jednotkou, došlo průměrně jednou za více než tisíc letových hodin a spolehlivost pohonné jednotky stroje byly ohodnocena téměř neuvěřitelnými 99,9 procenty. „Jde o dosud nejvyšší dosaženou spolehlivost našich pohonných jednotek řady Trent během jejich dlouhého operačního používání“, říká k tomu ředitel motorářské divize firmy Peter Price.

    Zajímavé v této souvislosti ovšem je, že americký letecký úřad FAA (Federal Aircraft Administration) v týž pátek definitivně schválil do provozu jiné pohonné jednotky pro Dreamliner, motory americké motorářské firmy General Electric, konkrétně nové pohonné jednotky rodiny GenX, GenX 1b. Tyto motory budou následně jako první stroje této typové řady pohánět padesát skupinou amerických leteckých společností United Continetal Holding objednaných Dreamlinerů.

    První Boeing 787 americké letecké společnosti se má na jí plánovaných vnitrostátních linkách do Houstonu a Texasu a první dlouhé mezinárodní lince do novozélandského Aucklandu objevit letos v září, přičemž do konce roku zmíněné sdružení leteckých společností počítá s dodávkou šesti strojů. Není bez zajímavosti, že průměrná cena stroje, kterou United výrobci zaplatí, se pohybuje v rozmezí 120,79 - 121,39 milionu dolarů za kus, přičemž všech šest strojů bude u společnosti létat v konfiguraci 36 sedadel pro cestující v tzv. Business Class, 63 míst v Premium Economy Class a 120 pasažérů pak může „obývat“ kabinu třídy Economy.

--
Pramen
http://www.flugrevue.de/de/technik/erfolgreicher-start-fuer-trent-l... Erfolgreicher Start fur Trent 1000
http://www.flugrevue.de/de/zivilluftfahrt/airlines-flugbetrieb/united... United erhalt erste Boeing 787 im September

Mgr. Zdeněk Procházka

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka