Nelétejte do drahé Itálie!

19.01.2012

Ti čeští piloti lehkých letounů, kteří měli letos v plánu např. prázdninový výlet na některá zajímavá italská letiště, na něj mohou rychle zapomenout. Italská vláda se totiž rozhodla získávat v letošním roce peníze, nutné pro umořování značného deficitu státního rozpočtu na úkor.. pilotů sportovních letounů. V praxi to znamená, že piloti jakéhokoliv italského i zahraničního sportovního stroje, který bude na kterémkoli italském letišti pobývat déle než 48 hodin, za to zaplatí tzv. daň z přepychu. Zmíněná daň není nijak nízká a níže ji pro naše čtenáře uvádíme v přehledné tabulce:

Letoun s MTOW
do 1000 kg                  1,50 Euro(E) za 1 kg MTOW
od 1001 do 2000 kg     2,50 Euro       „            „
od 2001 do 4000 kg     4,25 Euro       „             „
od 4001 do  6000 kg     5,75 Euro      „             „
(uvádíme jen taxy, týkající se lehčích letounů).


Převedeno do praxe, znamená to tedy, že celoroční pobyt s lehkým Cirrusem SR 22  na tamějším letišti bude jakéhokoli pilota stát „zanedbatelných“ 3777,90 Euro: Hangárování bezmotorového stroje či UL letounu pak italská vláda vyřešila paušálním ročním poplatkem 450 Euro. Ještě dražší je pobyt libovolného typu vrtulníku tamtéž. Poplatky za pobyt vrtulníku jsou totiž dvojnásobně dražší ve srovnání s cenami, uvedenými ve stručné tabulce nahoře. Zajímavé je, že zmíněná daň z luxusu se netýká jen italských vládních letounů, letounů a vrtulníků tamější letecké záchranné služby, strojů, provozovaných tamějšími leteckými školami a aeroklubem. Z toho logicky vyplývá, že soukromí vlastníci lehkých strojů, zapsaných v italském leteckém rejstříku, případně vlastníci zdejších letuschopných historických letounů mají smůlu také a případné létání po jejich zemi bude nemálo drahé i pro ně. Českému pilotovi stejně jako dalším letcům ze zahraničí tak nezbude než „nakopnout knipl“ směrem do jiných jihoevropských zemí..

(Zajímavé je co k tomu dodává prohlášení německé AOPA: „Po zavedení této daně z luxusu je třeba si Itálii zcela vyškrtnout ze seznamu letových cílů. Lze také předpokládat dominový efekt, neboť mnohé letecké úřady v okolních zemích se mohou inspirovat italským příkladem a převzít novou italskou daň z luxusu. Pro naše italské přátele to pak je naprostá katastrofa, dosud totiž své letouny na tamních letištích hangárovali bezplatně“.

(Není jistě nutné připomínat současný stav hospodářství např. Řecka či Portugalska a to, že nastal krizový rok 2012..)


Pramen
http://www.aerokurier.de/de/general-aviation/reisewarnung-italien..

Mgr. Zdeněk Procházka.

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka