Pár chvil v Neapoli se společností Wizzair (tripreport z roku 2009)

14.06.2011

V případě plánování svých výletů se z větší části rozhoduji podle ceny letenky a pak až podle destinace. Lákají mne totiž i místa, které nutně nemusí patřit mezi turistickou top 10. V roce 2009 mne proto zaujala nabídka společnosti Wizzair na levné letenky do Neapole. Nelenil jsem a zakoupil pro sebe a kamaráda zpáteční za celkovou cenu cca 1600.-.

PRG-NAP

Reg. letadla……………………….. HA-LPX - Airbus A320-232 (první let 26.6.2009)
PAX…………………………………. 90-100 %
Boarding time………………….…. 6:05
Odlet…………………………….…. 6:15
Seat………………………………… 1E,F
Délka letu……………………….... 1:45

Odlet byl naplánován na 20.8. v 6:00 podle rezervace, ale v 6:05 dle letového řádu. Jelikož u této maďarské společnosti není možné využít internetového odbavení i v případě cesty bez zapsaného zavazadla (což považuji za velkou nevýhodu oproti jiným „low costům“), na letiště jsme se museli dostavit již kolem 4:30. Check-in však proběhl rychle a v pořádku a my jsme v klidu prošli bezpečnostní kontrolou.


Jelikož Wizzair z důvodu úspory nákladů nevyužívá nástupní mosty, k letadlu jsme se z gate C19 dostali dvěma autobusy. Po nástupu na palubu mne také zaujal nový růžovo-fialový interiér Airbusua neformální uniformy posádky.

Krátce po zavření dveří proběhla safety demonstration. Každá anglická věta byla ihned doprovázena českým překladem, což je věc, se kterou zatím jsem se jinde nesetkal. Většinou proběhne safety demonstration v jednom jazyce a poté ve druhém.

Start, před kterým se poprvé a naposledy krátce přihlásil kapitán, proběhl z dráhy 24. Stewardi po vzletu podali krátké info o cestě do Neapole a počali se připravovat na skyshop. Ten opět proběhl úplně normálně. Nikdo nikomu nic nenutil. Mimochodem, s nějakým nátlakem na cestující v případě palubního prodeje jsem se nesetkal ani u easyJet Airline, SkyEurope Airlines nebo u Ryanair, o jehož praktikách jsem toho slyšel nejvíce. Proto tyto informace, stejně jako zprávy o různých „dobytčácích“ v podobě nacpaných letadel začínám považovat pouze za předsudky spojené s „low cost“ dopravci. Případná trocha nepohodlí je možná daň za nízkou cenu letenky.

V průběhu letu jsem se dal do řeči s jedním ze stewardů, který můj kladný názor na Wizzair svým neformální přístupem ještě zvýšil. Mimo jiné jsem se od něj v průběhu rozhovoru dozvěděl o podrobnostech zpoždění této společnosti v Praze z minulých dnů (srpen 2009, pozn. aut.). Jedno bylo zapříčiněno závadou, kterou způsobili pracovníci letiště ve Španělsku, kde letadlo nabourali a druhá několikahodinová „sekera“ vznikla tuším v Malmö, opět díky technickým problémům.

Zajímavou informací byl fakt, že se prý společnost Wizzair v případě nově zavedené destinace údajně snaží o plnou vstřícnost vůči cestujícím. Ta se projevuje například tím, že když z technických důvodů nemůže některé letadlo letět, neváhá Wizzair vyslat náhradní letadlo ze své hlavní báze v Budapešti. Steward byl i nadále velice sdílný a tak mi v našem rozhovoru také prozradil, že nejvíce problémových cestujících prý pochází ze Španělska a jak jsme se mohli přesvědčit po přistání v Neapoli i z Itálie. Naopak nejslušnější jsou Češi, Norové a Švédové.

U této maďarské společnosti, která od SkyEurope Airlines převzala titul největších středoevropských nízkonákladových aerolinií, pracuje na pražské základně kromě několika desítek českých stewardů, také palubní průvodčí z Polska, Maďarska a Slovenska. Piloti pak pocházejí skutečně z celého světa, včetně Brazílie nebo Austrálie.

Samotný let proběhl naprosto bez problémů a v 7:49 jsme už dosedali na dráhu neapolského mezinárodních letiště Capodichino, které má tu výhodu (nebo nevýhodu), že leží téměř ve středu města.


Po přistání došlo k menší nepříjemnosti v podobě delšího čekání na přistavení schodů a příjezd autobusů. V této časové prodlevě jsem využil nabídky stewarda a navštívil na pár chvil „kancelář“ pilotů, kterou představoval novotou vonící kokpit.


Po vystoupení z autobusu před malým příletových terminálem jsem ještě vyfotil pár na ploše stojících strojů a už jsme se s kamarádem vypravili hledat autobus, který nás poté dopravil do centra města…


NAP-PRG

Reg. letadla………………….............. HA-LPX - Airbus A320-232
PAX………………………………….…. 90-100 %
Boarding time…………………….….. 8:15
Start…………………………………… 8:40
Seat.……………………………….….. 1E,F
Délka letu……………………….…… 1:45

Zpět do Prahy jsme se vypravili o dva dny později v sobotu ráno. Na letiště jsme se z centra Neapole dostali pohodlně místní MHD za cca 3 eura.

Odletový terminál neapolského letiště je docela pěkný, moderně zařízený a útulnější než ten příletový (ostatně asi jako všude, většina cestujících se totiž po příletu chce co nejrychleji dostat z letiště a naopak). Check-in proběhl opět rychle a bez problémů pouze bylo trochu těsno. Větší počet lidí v terminálu způsobil odlet linky GJ940 společnosti Eurofly do New Yorku (Airbus A330 reg. I-EEZJ) a také dalšího ranního spoje do Londýna. Většina z odlétajících letadel však mířila do větších italských měst (Řím, Milán), kde mohou cestující přestupovat na letadla do celého světa.



Po boardingu, který proběhl velmi chaoticky a bez nějakého hlášení (check-in agent na to byl sám), jsme nastoupili do autobusu a poté do stejného letadla, kterým jsme se dostali do Neapole (posádka byla ale jiná:-).


I tento let proběhl bez problémů, i když oproti letu do Itálie neproběhlo ani představení posádky nebo přihlášení kapitána. Krátce po startu a následném okruhu nad Neapolí proběhl prodej občerstvení a poté Wizz sky shop dárkových a jiných předmětů. Do Prahy jsme se dostali na čas cca po 1:45 hod. letu. Bohužel však do úplně jiného počasí, než které nás provázelo v Itálii.

Samotná Neapol je město kontrastů, ale o tom až příště…kdo ji navštívil, jistě ví co mám na mysli…

Autor: Martin Tatek

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

!

Odpovědět

Datum : 19.11.2012 20:15, Vložil : stickpage.com

No tak to je hustoless! :D

Všechny komentáře

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka