Chemtrails - společné vyjádření ČHMÚ, ÚFA AVČR, KMOP MFF UK a ČMeS

19.02.2011

Ještě jednou se vracíme k oblíbenému tématu chemtrails a dovolujeme si Vám, čtenářům, nabídnout Společné vyjádření Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd ČR (ÚFA AVČR), Katedry meteorologie a ochrany prostředí Matematicko‐fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (KMOP MFF UK) a České meteorologické společnosti (ČMeS) k problematice tzv. „chemtrails“.

Jedná se o tiskové prohlášení vydané 17.2.2010 a publikované na serveru army.cz, jehož plné znění Vám přinášíme:

 Chemtrails

Společné vyjádření Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd ČR (ÚFA AVČR), Katedry meteorologie a ochrany prostředí Matematicko‐fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (KMOP MFF UK) a České meteorologické společnosti (ČMeS) k problematice tzv. „chemtrails“.

V několika posledních měsících došlo k nárůstu zájmu veřejnosti o kondenzační stopy za letadly, zkresleně interpretované jako tzv. „chemtrails“ (viz např. http://cs.wikipedia.org/wiki/Chemtrail). Vzhledem k tomu, že již i jedna soukromá celoplošná televize v ČR nedávno odvysílala neobjektivní reportáž na toto téma, a že i některé ze státních orgánů vznesly dotaz na názor meteorologických institucí na „chemtrails“, považujeme za nutné se k tomuto tématu vyjádřit formou tiskového prohlášení.

Cílem tohoto prohlášení není polemizovat se zastánci „chemtrails“ ale poskytnout veřejnosti a sdělovacím prostředkům vyjádření k jevům označovaným jako „chemtrails“ – kondenzačním stopám za letadly – z úst odborníků, meteorologů a fyziků.

Kondenzační stopy za letadly (anglicky contrails neboli condensation trails) jsou běžným jevem, pozorovaným již od počátku leteckého provozu v dnešních standardních letových hladinách, přibližně mezi 8 až 12 kilometry nad hladinou moře. S růstem intenzity leteckého provozu roste i celkové množství kondenzačních stop, a tedy i frekvence jejich pozorování. Kondenzační stopy mohou mít velmi rozmanitý vzhled a dobu trvání v závislosti na meteorologických podmínkách v oblasti letové hladiny. Je to právě hrubá neznalost těchto vlivů na vzhled kondenzačních stop, která vede „znalce chemtrails“ k pokusům o různá alternativní, většinou „konspirační“ a z pohledu odborníků naprosto scestná vysvětlení. Je s podivem, jak úspěšně se těmto nesmyslům daří ovlivňovat část populace. Bohužel se zde projevuje tendence mnohých uvěřit snáze „tajemnu“ a  nikoliv racionálnímu vysvětlení.

Kondenzační stopy mohou vznikat na bezoblačném nebi jako přirozený důsledek promíchávání chladného vzduchu s horkými produkty spalování kerosínu. Chemické složení plynných a pevných složek těchto leteckých emisí i jejich působení na okolní vzduch je známo. Na přirozených i dodaných částicích vznikají nejprve drobné vodní kapky, které rychle mrznou na ledové krystalky vytvářející kondenzační stopu. Na vzhled a dobu trvání kondenzačních stop mají vliv především vlhkost a teplota okolního prostředí. Pokud je okolní vzduch příliš suchý nebo teplý, kondenzační stopa nevznikne nebo mizí krátce po průletu letadla. Pokud naopak okolní prostředí obsahuje dostatečné množství vodní páry, původně drobné ledové krystalky dále rostou, a tím stopu ještě více zviditelňují. O dalším vzhledu stopy rozhodují i vertikální pohyby vzduchu. Pokud se v místě stopy vyskytují sestupné pohyby, dochází rychleji k jejímu rozpouštění. Právě velká horizontální proměnlivost vertikálních pohybů při rozvlněné atmosféře má na svědomí „mizení“ nepravidelných úseků kondenzačních stop, podobně jako je tomu u přirozené oblačnosti. Turbulence proudění pak způsobuje různé deformace stop, tvorbu různých vln či „kliček“, apod. Pokud je stopa stabilnější, může být prouděním vzduchu přenesena na značné vzdálenosti. V extrémním případě se stopy mohou rozšířit natolik, až se zcela propojí a vytvoří tak souvislou vrstvu připomínající běžné ledové oblaky ‐ cirry. Často se stopy hojně tvoří právě při výskytu přirozených cirrů, od nichž je pak již téměř nelze odlišit. O vzhledu stopy rozhoduje i nasvícení Sluncem. Podobně jako jiná přirozená oblačnost i kondenzační stopa může někdy vypadat světle, jindy tmavě, a může rovněž vrhat stíny na níže ležící řídké vrstvy vysoké nebo střední oblačnosti.

Jako jedním z „důkazů chemtrails“, majících souvislost s meteorologií, je často argumentováno i různými pokusy o umělé zásahy do počasí, které probíhají v některých oblastech světa. Podobné akce či experimenty však využívají jiné technické prostředky než civilní dopravní letadla a s kondenzačními stopami za letadly je nelze v žádném případě zaměňovat. Navíc oblasti, kde se tak děje, jsou mimo území ČR, které je pro podobné experimenty klimatologicky zcela nevhodné.

Závěrem nezbývá než apelovat na zdravý rozum a v kondenzačních stopách nehledat, co tam není.

Český hydrometeorologický ústav

Ústav fyziky atmosféry Akademie věd ČR

Katedra meteorologie a ochrany prostředí Matematicko‐fyzikální fakulty Univerzity Karlovy

Česká meteorologická společnost

Zdroj: army.cz

 


Vyberte si trika s motivem chemtrails

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Odpovědět

Datum : 27.03.2016 20:35, Vložil : Rob Bolon Yokte

http://docplayer.cz/8040527-Tajemstvi-chemtrails.html

Chemtrails ? Umělá oblačnost

Odpovědět

Datum : 29.05.2015 05:55, Vložil : Lada

JE to obyčejná umělá oblačnost. Jako děti jsme se dívali na oblohu a nikdy tam nevznikaly stopy široké stovky metrů. Nikdy tam nevysely stopy po letadlech celý den a nespojovali se ve stříbrnomodrou oblohu které zahalí oblohu a není vidět slunce. Je to vždy 24-48h před deštěm někdy neprší a jen to zahalí oblohu. Co se ještě lidem zatajuje ? Je to svinstvo aspon to mohli přiznat. Dnes 29.5.2015 zase ve 4h ráno čistá krásná obloha, a sem tam letadlo kde nic to nic najednou začala letadla lítat asi vojenská o pul páté už bylo plno čar a spojují se ted v 6h už je obloha skoro bílá místo aby byla krásně tmavě modrá. A takto se vytváří oblačnost. Nic složitého. jen BLBEC může říkat že se nic neděje. Ten kdo to sleduje případně studuje vědce po celé zemi kteří nám to přímo říkají jde o globální projekt geoinženýrství které tady už jede dobrých několik let. Rozhodně v 90letech toto nebylo co je teď. A není to ani jiná příměs paliva. Je to svinstvo které se stále tutlá před veřejností.

hlupáci mají právo věřit všemu

Odpovědět

Datum : 21.03.2013 21:47, Vložil : DonE

Samozřejmě, kdo chodil na základní školu a má zdravý rozum, takovým krávovinám nemůže věřit. Takové kondenzační čáry jsou vidět mnohdy i u země při leteckých dnech na náběžných hranách křídel rychlých letadel při prudkých obratech. Tam dochází k prudkým změnám tlaků. Taky tam nikdo nic nerozprašuje. Chemtrails je blábol chorých a úchylných mozků s potřebou se zviditelnit.

Maličkost

Odpovědět

Datum : 19.02.2013 12:55, Vložil : vl

Zastáncům chemtrails není zřejmě divné, že k jejich produkci by bylo nutné, aby dopravní letadlo mělo na palubě další nádrže, o dost větší než má na pohonné hmoty. Tedy z technického hlediska by je mohla vyrábět specializovaná letadla, ne běžné dopravní linky. Takže hlídejte letiště - kdyby někde nakládali do velkých letadel spousty prášků nebo cisterny neznámé tekutiny a nebrali cestující ani jiný náklad, máte důkaz. Jinak je většina příspěvků jen důkazem toho, že většina lidí je pitomejch.

Chemtrails

Odpovědět

Datum : 23.01.2013 00:47, Vložil : R.Jelínek

Chemtrails je naprostý nesmysl, určitě jste věřili i na konec světa v prosinci.

Všechny komentáře

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka