Kam položí Ryanair své další kukaččí vejce?

12.06.2010

V Brněnském deníku byl uveřejněn následující článek:

Brno - Brněnské letiště je ve hře o možnost stát se základnou firmy Ryanair. Ruzyně tuto nabídku odmítla. A největší nízkonákladová letecká společnost Evropy ji opouští.

O rozšíření letového řádu linek irské letecké společnosti Ryanair brněnské letiště bojuje už pět let. Bez úspěchu, letadla s modrožlutým logem největší evropské nízkonákladové společnosti z Tuřan momentálně odlétají jen směrem k londýnskému Stanstedu. Teď má ale Brno šanci na úspěch blíž než dřív.

Pražská Ruzyně totiž odmítla přistoupit na návrh Ryanairu, který jí nabídl přes třicet mezinárodních linek, umístění šesti letadel a práci pro další dva tisíce lidí. Nesouhlasilo totiž s výrazným sníženým letištních poplatků. A irská společnost pověstná dravým stylem jí za to bez rozpaků dala sbohem. Zda teď projekt nabídne Tuřanům zatím Ryanair nepotvrdil. Ani nepopřel. „Nebudeme se k jednáním s letišti vyjadřovat. V současnosti jsme v kontaktu s víc než stovkou evropských letišť a novinky oznámíme, až budeme připravení o nich mluvit,“ uvedla mluvčí společnosti Ryanair Henrike Schmidt.

Ostražitě situaci komentoval i ředitel brněnského letiště Tuřany Tomáš Plaček. „Samozřejmě, že s Ryanair jednáme. Ale nejen s nimi. Snažíme se k nám nalákat každou leteckou společnost, o níž si myslíme, že ji může zajímat brněnský a jihomoravský trh. Konkrétní rozšíření spolupráce nebo změna letového řádu teď ale není na obzoru,“ řekl Plaček.

Nejsilnější hráč

Jiná česká letiště se přitom zájmem obsadit po Ruzyni mezeru na trhu netají. O spolupráci s Ryanair usiluje například letiště Pardubice. A Tuřany hodnotí v případné partii jako nejsilnějšího protihráče. „Brno je určitě konkurence. Ryanair tam už létá. Procedury obsluhy letů tam jsou nastavené a společnost to letiště zná,“ konstatoval už dřív ředitel pardubického letiště Vít Málek. Ryanairu podle něj stačí v případě spolupráce pouze navýšit počet destinací. „Naopak Pardubice jsou pro společnost letiště zcela nové,“ myslí si Málek.

Podle ekonoma Ondřeje Moravanského, který se ekomickou politikou leteckých společností zabývá, ale Brno tak jednoznačným favoritem pro další spolupráci s Ryanair není. „S Brnem začala společnost v roce 2005 spolupracovat jako první, dokonce ještě před Prahou. Lety do Londýna sice rozšířili o linku do Gerony, pak ji ale zase zrušili. A dokonce lety do Stanstedu o něco omezili. Od té doby se střídavě mluví o rozšíření, ale nic se nestalo,“ upozornil Moravanský.

Po odchodu Ryanair z Prahy jsou podle něj pro Iry právě Pardubice mnohem atraktivnější. „Každý další cestující by letišti samozřejmě pomohl, stejně jako víc turistů by prospělo kraji. Ale obávám se, ež Brno je pro Ryanair příliš z ruky,“ řekl Moravanský.

Mnozí Brňané i přesto v rozšíření spolupráce Ryanairu a Tuřan doufají. „Samozřejmě by to bylo vynikající. Létám často, především po Evropě. A představa, že si můžu vybrat z desítek nových linek z Brna, je fajn,“ podotkl například Miroslav Švec.

Lucie Hrabcová denik.cz   foto flyMag-VEN

......................................................................................................................................................

pozn.redakce:

Letecký magazín flyMag.cz vítá nabídku rozšíření leteckých destinací z dalších základen, jako je Brno, nebo Pardubice. Doufejme jen, že pokud k rozšíření služeb v budoucnu dojde ve spolupráci se společností Ryanair, bude toto rozhodnutí správné a přinese kladné body regionálnímu rozvoji, širší a nekomplikovanou nabídku cestujícím. Aktivity společnosti Ryanair v posledním období a zprávy z nejrůznějších evropských destinací totiž mohou před podobným spojením varovat. Jaké metody Ryanair při své mediální kampani používá si můžete přečíst zde: ČSA nás mohou klidně žalovat... v rozhovoru s Stephenem McNamarou, ředitelem komunikace Ryanairu.

Přečtěte si více:

Po daňovém skandálu hrozí Ryanair dalším odchodem

Ryanair odchází z Prahy

Ryanair vyklízí Budapešť

Francie vyšetřuje daňový podvod Ryanairu

Ryanair brnká na nervy ČSA - nabídl jim náhradu po jejich bankrotu

Ryanair chce účtovat v letadlech poplatky za použití WC

Redakce leteckého magazínu flyMag.cz sleduje situaci okolo společnosti Ryanair dlouhodobě. Na našich stránkách zveřejňujeme informace o společnosti Ryanair z různých nezávislých zdrojů. Pokud se společnost Ryanair z nějakého důvodu domnívá, že naše zpravodajství je z jakéhokoliv důvodu může poškozovat, rádi jim vypůjčenými slovy jejich komunikačního ředitele můžeme sdělit, ať nás klidně žalují...(podle dřívějšího sdělení ředitelky komunikace pro Českou republiku Henrike Schmidt nemá společnost Ryanair k dispozici překladatele z českého jazyka, tudíž je naše výzva nejspíš výstřelem do tmy)

Je ale zcela beze sporu, že na základě výše uvedených informací a odkazů na články z různých zdrojů si můžeme celkem jednoduše sestavit skládanku a zeptat se: Kampak položí Ryanair své kukaččí vejce příště?

flyMag-FS

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Odpovědět

Datum : 14.06.2010 20:46, Vložil : ryanairer

samozrejme, ak je taketo platenie danovych odvodov za zamestnancov protipravne, verim tomu, ze s tym kompetentne urady spravne nalozia. aj tak ale ryanair je spolocnost lietajuca uz cca 25 rokov, takze sa da brat ako seriozna (narozdiel od seagle air, skyeurope,..), je v dobrej financnej situacii a nehrozi jej bankrot. preto by bola skoda nevyuzit potencial ceskej republiky, ktorej jednoznacne cenovo dostupne letisko a letenky chybaju. a centralizaciu len na prahu tiez nepovazujem za vhodnu (aj ked na slovensku to nie je o nic lepsie). hovorci ryanairu by skutocne mohli byt aj milsi :)

To: ryanairer

Odpovědět

Datum : 14.06.2010 20:12, Vložil : Redakce

Daně ano, to je celkem normální, ale daňové odvody za zaměstnance, kteří jsou občané té země, ve které pro Ryanair pracují, ty mají jít do země, kde se práce uskutečňuje. Na tomhle právě stojí ten problém z Francie (Marseille), kde takto Ryanair (nebo jakási firma, pro kterou nejdříve musí zájemce o práci v Ryanairu pracovat až 3 roky) zaměstnával 120 lidí (Francouzů) a daňové odvody řešili v Irsku. Na dotazy v tomto směru odmítl Ryanair slovy zástupkyně pro ČR odpovědět (tak malému magazínu, jako je flyMag - 11 tisíc unikátních návštěvníků v květnu, 120 tisíc zhlédnutí stránek). To mne velmi mrzí a sleduji aktivity Ryanairu opravdu s mírně pozdviženým obočím :-) Franta - flyMag

Odpovědět

Datum : 14.06.2010 19:10, Vložil : ryanairer

(dokoncenie predosleho komentara) .. osobitnu firmu ktora bude odvadzat dane? ale ak to tak robia ostatne spolocnosti, budem rad ked sa o tom budem moct docitat viac, kedze ako vravim, nevyznam sa

Odpovědět

Datum : 14.06.2010 19:09, Vložil : ryanairer

redakce: to samozrejme nie, ja suhlasim s vami, letecky magazin by sa mal o taketo temy urcite zaujimat. ryanair by prínosom bol už len z toho dôvodu, že by platil letiskám poplatky, privážal turistov a najmä - česi by mali možnosť lacno lietať, vznikla by alternatíva k drahej prahe a dotovanému ČSA (napokon, poznam vela kolegov z ciech, ktori lietaju zasadne z bratislavy, pretoze sa to jednoducho oplati). ani raz som vo svojich komentaroch nenapisal, ze ste zaujaty (tak to prosim berte do uvahy), vsetko o com v komentari pisete su ale normalne obchodne praktiky slobodnej sukromnej spolocnosti, a nie "aktivity, ktore pred ryanairom varuju". tieto praktiky dokazu totiz urobit zisk, s cim maju ine letecke spolocnosti problemy. co sa tyka dani, nevyznam sa celkom, ale myslim si, ze podobne funguju vsetky ostatne letecke spolocnosti, a dane platia len v krajine v ktorej sidlia. iny sposob platenia dani si v podstate ani neviem predstavit, to maju mat v kazdom state osobitnu firmu k

To: ryanairer

Odpovědět

Datum : 14.06.2010 17:00, Vložil : Redakce

Možná by stálo za to si ale položit i nějaké další otázky, spojené s globálním ekonomickým pohledem na celou situaci. K čemu je nám v ČR společnost, která podle všeho své zisky daní v jiné zemi? Včetně daní z příjmu zaměstnanců? Ve Francii Ryanairu zatli tipec. Proč? Na otázky médií (malých i větších) zástupci Ryanairu neodpovídají. Proč? Mají být přínosem pro ekonomiku, ať již brněnského, nebo pardubického kraje. Ptám se na to, jakým přínosem? Jsem zaujatý? Proč? Že se na to ptám? To snad ne... Franta - flyMag

Všechny komentáře

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka