Na vaše otázky odpovídá pilot Martin Šonka, první český reprezentant v Red Bull Air Race

07.03.2010

Tak copak jste si na mě nachystali...

Vstupte do diskusního fóra, ve kterém má Martin Šonka svoji speciální sekci. Kdykoliv bude možnost se na cestách po závodech světové série Red Bull Air Race dostat k internetu, Martin se na vaše otázky pokusí odpovědět. 

Ptejte se na to, co vás zajímá. Nabízí se vám tak fantastická možnost být v přímém kontaktu a sledovat aktuální dění Racing teamu Martina Šonky se startovním číslem 8! 

vstupte do fóra - ZDE  SE  MŮŽETE  PTÁT  MARTINA ŠONKY

    Ptali jste se:

 

 Juralet:

Ahoj Martine, zrovna dneska jsem se byl kouknout na Dětském dnu na letišti v Chotěboři a zahlédl jsem tě tam, rád bych se proto zeptal, jestli jsi tam létal, protože při rolování jsem tě v žádném letounu neviděl. A čím jsi odletěl, že jsem tě taky neviděl ? Nevykládej si špatně tuto otázku, ale já jsem prostě od přírody zvědavej :lol: Díky za odpověď

Martin Šonka:

Ahoj, v Chotěboři jsem nelétal. A dokonce jsem ani nepřiletěl, ale přijel autem. :-) Byl jsem tam pozdravit kolegy z reprezentace a pozřít nějakej ten párek.

Pavel Ondo:

Zdravím Martine,jmenuji se Pavel chtěl bych být dopravním pilotem.Po střední škole bych rád šel studovat na UNOB a chci se zeptat jestli se to nějak dělí např na stíhací piloty,vrtulníkaře a dopraváky a jakým způsobem tam probíhá výuka a výcvik a co vše potřebuji a bych se na UNOB dostal.Dík za odpověď,měj se a těšim se na Laushitz a držim palce... ;)

Martin Šonka:

Ahoj Pavle,
samozřejmě se to dělí. Záleží na tom, kolik vás vezmou do ročníku a kolik lidí bude chtít kam. Ale prae je taková, že většinou chtějí skoro všichni létat na rychlých letadlech. Ale samozřejmě se může stát, že se tam zrovna sejdete taková skupina, že každý bude chtít být dopravním pilotem. Každopádně to co chceš ty, je jenom vodítko pro tvoje instruktory při základním výcviku a oni mají hlavní slovo na základě tvojich schopností rozhodnout, pro jaký druh létání se hodíš. Ale samozřejmě máš velikou šanci se a dopravku dostat. Jinak s leteckým výcvikem se začíná ve třetím ročníku, po dvou letech klasickéh vysokoškolského studia jako matematika, fyzika, strojírenské obory a podobně. Letecké předměty tě čekají až v zimním semestru třetího ročníku a samozřejmě i potom dál. Tenhle scénář neber jako dogma, čas od času se studijní osnovy lehce pozmění. Před tím vším tě samozřejmě čeají přijímačky z matiky, fyziky, angličtiny a tělocviku. A ještě před tím musíš projít zdravotním přezkoušením v ÚLZ, což je ústav leteckého zdravotnictví. Tam tě "proklepnou" po zdravotní stránce, protože jako pilot samozřejmě nesmíš mít něaké zdravotní problémy. Každopádně to ale stojí za to všechno podstoupit, protože pak budeš mít to nejhezčí zaměstnání na světě. Tak držim palce a hodně štěstí.
Martin

Honzík z HK:

Ahoj Čonkine
Jsem kamarád Ivoše z hradeckého letiště a je mi 7 let. :D Chci Tě pochválit,že umíš tak hezky lítat v Gripenu na leteckým dnu v Hradci. A držím Ti všechny palce, aby ses dostal do finále závodu.Jsi moc dobrej.Hodně štěstí přeje Honzík (a maminka)

Martin Šonka:

:-)
Ahoj Honzíku, mockrát díky. Gripena bych hrozně rád, ale v Hradci jsem se proháněl se 159kou. Teď se tam s ní bude prohánět právě Ivoš. Ještě jednou díky a drž mi palce příští víkend v Austrálii, budu to potřebovat.
Měj se hezky.

Honzík z HK:

Děkuju za odpověď :lol: Čonkine
Při závodu v Austrálii jsem Ti držel palce. ;) A v dalším závodě v Brazílii budu znova. :lol: Obdivuju Tě,jak umíš létat v Red Bull Air Race!!!Hodně štěstí v životě...Honzik :P

flyMag:

Ahoj Martine, přijmi od redakce flyMag.cz ještě jednou gratulaci k úspěšnému a bezpečnému absolvování závodu v Perthu. Zkušenosti posbírané z jednotlivých závodů serie Ti zcela jistě dají silný základ k tomu, abys časem začal ostatním ukazovat záda! 
Rádi bychom se dozvěděli, jaké jsou plány před dalším závodem, které budou v Brazílii. Jedeš ještě od klokanů domů, nebo přímo do země, kde samba nedává nikdy dobrou noc? Jak moc se dostaneš k trénování na Tvou vlastní sambu mezi pylony? Zdraví Tě Franta - flyMag

Martin Šonka:

Původně bylo v plánu, že vyrazíme hned po závodě domu, ale islandská sopka rozhodla jinak. Takže teď tady musíme zůstat a potom vzrazíme rovnou do Ria. Do neděle budeme v Perthu, pak se přesunem na tři dny do Sydney a pak rovnou do Ria. K mletadlu se dostanem úplně ve stejný den, jako všichni ostatní, takže moc toho nenatrénujem. Leda opravdu jen tu sambu.

M.Kyselý

Ahoj Martine
Objevil jsem,že ta obec Lausitz v Německu je jen málý kousek od hranic s ČR,konkrétně nad Šluknovským výběžkem. Je to opravdu to místo kde by se měl uskutučnit jeden ze sérije závodů RBAR? Nebo je v Německu ještě nějaký jiný Lausitz? Dále by mě zájímalo jak drahé by bylo vstupné konkrétně na tento závod v Lausitzu?

Přeji ti hodně štěstí v dalších závodech.
Milan

Martin Šonka:

Ten okruh, kde se bude lítat, je u dálnice asi 90 km od hranic, takže jsi asi našel ten správnej Lausitz.

 Lukáš K.:

Ahoj Martine,
přiznám se že mě zpráva o tvém zařazení do Red Bull Air race moc příjemně překvapila a od té doby odpočítávám hodiny do startu toho nového ročníku asi stejně pozorně jako ty jen možná z větším klidem než ty.

Chtěl bych se zeptat na techniku. Uz tu bylo nakouslé tvé letadlo , co je zač a podobně ale zároveň jsi psal že technika ostatních pilotů je někde jinde. Jaké jsou tedy rozdíly mezi tvým týmem a ostatnímy týmy a jaké konkrétně jsou rozdíly v letadlech či motorech. Kde tvoje letadlo ztraci na konkurenci a kde naopak ziskáva a jestli se podle toho uz da rict ktere tratě budou tobě a tvému letadlu sedet vice a ktere mene.

Taky bych se chtěl zeptat jestli uz jsi prisel do styku se svymi "protivníky ve vzduchu". Jaka vladne mezi těmito piloty atmosfera. Třeba takový Peter Besenyei vypadá jako opravdu pohodový chlapík plný dobré nálady. Mluvil jsi treba přímo s bývalím majitelem tvého letadla Mikem Mangoldem? Máš třeba ty a Mike odlišný pohled na některé fáze akrobatického létání nebo přímo tohoto druhu závodění , když jste oba z trošku jiného soudku? On je přeci jen pilotem velkého dopravního letadla B 767 a z armády je již 20let a ty jsi stále aktivně ve službě? Někde jsem se dokonce dočetl že Mangold létal na akrobacii na českém L-29 Delfín. To také asi není špatné téma...

Promin za tak rozsáhlé dotazy a přeji hodně zdaru , štěstí, pevné nervy a pevnou techniku do toho letošního premierového roku. Budu fandit

Martin Šonka:

Rozdílů v našich letadlech je několik. Prvním je hmotnost letadla, naše éro je o 10 koligramů těžší, k tomu moje váha je asi 7 kg nad limit, takže pokud vozíte v takhle extrémních manévrech 17 kg navíc, je to rozhodně znát. Potom je to motor, který je slabší než většiny ostatních. Dalším faktorem je aerodynamika, potřebujem závodní kabinu, která má menší odpor než ta současná. Potřebujem nové kryty pro snížení indukovaného odporu. Je toho spoustu, co musíme ještě doladit, aby jsme měli opravdu konkurence schopné letadlo. 
S ostatními piloty se samozřejmě potkávám neustále každý den a atmosféra mezi námi je velice přátelská. S Mikem jsem jsme se setkali na víkend v Anglii někdy v únoru, když ještě letadlo bylo v lakovně a mě a mému mechanikovi řekl o letadle všechny podrobnosti. 
Jinak Mike je majitelem L-29, se kterým létá v Renu závody kolem pylonů. Má v něm jiný motor s dvojnásobným tahem. A také vlastní ještě L-39 Albatros.

Zdenek P:

Dobrý den. Sledoval jsem dnes na internetu Váš kvalifikační boj v závodě v Abu Dhabi a nejdřív Vám chci pogratulovat. Myslím, že jste to určitě zaletěl lépe, než to od nováčka v soutěži šlo. Každý se sice těšil na nějaký zázrak v podobě umístění v první desítce, ale muselo být všem jasné, že každý ze stávajících pilotů má před Váma náskok v technice a zkušenostech v této soutěži a chvíli bude trvat, než se v soutěži zabydlíte. Byl by úplný nesmysl nějak nadmíru a hlavně zbytečně riskovat při prvním startu. A na to se právě chci zeptat. Závody jsem neviděl naživo, ale když se podívám na výsledky, je vidět u druhého nováčka soutěže Adilsona Kindlemanna, že jeho výsledky moc o vyrovnanosti nevypovídají. Byl víc zbrklý? Nebo riskoval za každou cenu? Nebo mu to fakt nešlo? Nebo měšl problémy s letadlem? Nebo něco jiného? 
Děkuji předem za odpověď. Zdenek 
PS: Zítra samozřejmě držím palce, dnes jste mi svýma letama fakt udělal velkou radost.

Martin Šonka:

Nevím jaký problém měl Adi, jeho lety jsem se snažil ze záznamu dodatečně zkoumat, abych se poučil z jejich chyb a já už je nedělal. Manévry se tak rychle střídají, že pokud uděláte nějakou chybu, je velice obtížné vrátit se do optimální stopy. Mám pocit, že tohle se u Adiho občas děje. Špatně proletí nějakou bránu, což způsobí chybu ještě ve třech dalších. Doufám, že se mi bude dařit se něčemu takovému vyhýbat.

flyMag:

Martine, přijmi nejdříve gratulaci ke Tvému prvnímu vystoupení v závodě Red Bull Air Race. V pátek Ti přímý postup do TOP 12 utekl jen o kousíček a v sobotu ve WILD CARD to vypadalo na ovlivnění letu všech soupeřů povětrnostními podmínkami. Mohl bys sobotní let fanouškům trošku přiblížit? Jediné komentáře, které jsou dostupné, říkají, že bylo poznat, že strašně moc chceš... A že paradoxně právě tohle zapříčinilo ta pylonová "břinknutí"... Nechceme Tě takovejma otázkama trápit, kde ale jinde můžeme na podobné otázky dostat odpovědi, že jo... ;) flyMag

Martin Šonka:

Celý let byl hodně ovlivněn silným větrem, který foukal v sobotu z opačného směrz než všechny dny před tím, takže veškeré vyzkoušené nálety do bran byly úplně jinak. Ke všemu to v sobotu foukalo přes 10 m/s směrem od města, takže to za všema těma mrakodrapama bylo i hodně turbulentní. No a ve všech těhle podmínkách jsem se rozhodl příliš závodit. :-) To byl problém hned prvního pylon hitu ve třetí bráně, do které jsem nalétl příliš z úhlu a zavadil jsem úplným koncem křídla o pylon. Další potom byl ve druhém kole při nožovém letu po 270°zatáčce. V prvním kole jsem si to pohlídal, ale ve druhém kole jsem chtěl trochu zrychlit a silný vítr, který letadla přfoukával k následující bráně, udělal svoje. Bohužel mě to stálo postup do top 12, ale byla to výborná zkušenost, kterou doufám zúročím hned za dva týdny v Perthu.

M+M:

zdar Šony,

zdraví Táboráci Mirek a tenista Michal. Na Čápáku Tě tak moc už nezastihnem, tak zdravíme tímto způsobem a držíme pěsti ať Ti to lítá. Doufám, že se v Táboře zorganizuje alespoň nějaká akce a přijedem na Tebe kouknout do Maďarska. Tak se drž a lítej nízko a rychle. :D

Martin Šonka:

Ahoj kluci, díky moc. Pokusim se letos na Čápák dostat co nejvíc, abych taky něco naplachtil.

Juralet:

Zdravím Martine,
nejdříve bych ti chtěl popřát hodně úspěchů do této premiérové sezóny, ať se ti daří. Když budeš lítat v této prestižní soutěži, tak bych se chtěl zeptat, jestli bude nějaký přenos v TV a kdy a v kolik hodin to asi bude. Nevím o tom moc, vždy, když jsem to nějakou náhodou zastihl v TV, tak jsem se samozřejmně díval. Tak proto bych se chtěl zeptat na tuto věc, která by asi zajímala většinu lidí, kteří netuší, kdy se bude tento závod vysílat. Díky moc za odpověď a ještě jednou hodně štěstí přeju ;)

Martin Šonka:

Taky zdravím, mockrát díky. Celý seriál bude přenášet ČT4 Sport. Zatim není znám přesný čas. Sestřihy se budou vysílat několik dní po závodě a některé závody by mohli být live. Takže je potřeba sledovat program.

Juralet:

Díky moc za odpověď a obdivuji vás, dokázat se dostat mezi elitu pilotů na světě musí být opravdu těžké a vy jste to dokázal. Prozatím létám s RC modely, ale příští rok bych se chtěl přihlásit na plachtařský výcvik do nejmenovaného aeroklubu. Vím že nedokážu to co vy, ale alespoň se dostanu do vzduchu a to mi stačí. :) A ještě jednou hodně štěstí ! ;)

Martin Šonka:

Třeba dokážete, já to taky dělám proto, abych se dostal do vzduchu. Akorát si u toho trochu tahám hubu. :-)

Jakub Ptáček:

Zdravím. Chtěl bych se zeptat jestli bude možnost vás zachytit i někde jinde než v kokpitu letadla? Čirou náhodou budu v době závodu v Abu a tak jsem ukecal tatku aby koupil lístky. Bohužel na tu "speciální" loži kde se dá setkat s pilotem už nezbyly peníze. Taky bych chtěl lítat ale na dopraváku. Přetížení až 12G mě moc netáhne. Měl bych radši takový to pohodový lítaní někde na FL380. At' tak či onak budu určitě fandit a fotit. Držim Palce!!!
Jakub Ptáček 14 let

Martin Šonka:

Ahoj Jakube, vůbec nevim, jaký tam bude během tréninkových dní režim. Jestli budu mít čas si prohlídnout město a tak. Takže ti nemůžu bic slíbit, ale ozvi se na náš mail, až tam budeš a třeba něco vymyslíme. Zatim se měj super a držim palce, ať ti vjde to lítání. Opravdu to stojí za to.

Pavel Šustáček:

Dobrý den, už trénujete v Abu Dhabí?

Martin Šonka:

Ještě jsme v čechách. V pondělí máme v Praze tiskovku a v úterý vyrážím do Emirátů. Můj technik už tam na mě bude čekat a team coordinátor za námi přiletí až asi o čtyři dny později.

Petr B.:

Dobrý den Martine,
Jestli jse to dobře pochopil z vaší odpovědi, tak do září nebudete létat jako vojenský pilot? Kdo tedy místo Vás budel létat v AČR display L-159 Alca? Děkuji za odpověď.

Martin Šonka:

Bude to létat jeden z kolegů, je to výbornej pilot, létá akrobacii i v civilu a je to srdcem i duší aeroklubák, takže určitě jeho vystoupení budou stát za to.

Robert B.:

V závodech se penalizuje překročení rychlosti, jak se to řeší? V letadle je nějaký omezovač, jak u auta, nebo se to musí trefovat? Jakou má EDGE 540 maximální rychlost? Díky za odpověď, budu fandit.

Martin Šonka:

Limit je 370 km/h, není tam žádný omezovač, ale počítač říká pilotovi do helmy, když se blíží k maximální rychlosti. 370 km/h je 200 knotů, takže v praxi to vypadá tak, že pokud pilot letí např. 196 knotů, tak mu počítače opakuje do sluchátek "six, six, six".Pokud pilot 200 knotů překročí, ale vejde se do max 205 knotů, dostane 2 s penalizaci. Pokud letí přes 205 knotů, je diskvalifikovanej. Počítač rychlost v reálným čase vysílá rozhodčím na tem, takže pilot je diskvalifikovanej okamžitě po překročení rychlosti. Jinak max. rychlost Edge je něco málo přes 400 km/h.

Hary:

Čau Martine,přejem hodně úspěchů a ať ti to lítá,přejí lítající Anduláři ze Kbel,letu zdar!!! ;)

Martin Šonka:

Ahoj chlapi, díky moc. Ať to lítá i Vám a mějte se super.

Pavel Šustáček:

Dobrý den. Je mi patnáct let a chtěl bych také létat. Co mám udělat, abych mohl být akrobat jako vy?

Martin Šonka:

Ahoj Pavle, tak ti držim palec, doufám, že se ti všechno povede. Doporučil bych ti zajít do nejbližšího aeroklubu a tam ti už se všim pomůžou. Já to udělal taky tak. :-) Měj se hezky

Petr Š:

Zajímalo by mě, jak probíhá převoz letadla z místa na místo. Předpokládám, že se musí rozkládat a skládat dohromady při každém převozu. Kolik času je potřeba na rozložení a složení letadla? Když se letadlo po převozu složí, musí být nějak oficiálně schváleno k provozu, nebo je to čistě věc mechanika týmu? Díky za odpověď a samozřejmě držím palce! Petr

Martin Šonka:

Letadlo je pro transport rozložený. Má sundaný křídla, který cestujou ve speciálním futrálu a výškovka taky. Přiveze se dopravním letadlem do místa závodu, tam se složí, což je věc jednotlivých týmů. Potom ho zkontroluje technická komise. Složení nebo rozložení trvá tak asi 6 hodin, když to má tým natrénovaný. MXS-R se dá složit a rozložit rychleji než Edge. Pak se udělá zálet u toho se zkontrolujou kamery, jestli fungujou jak maj a začíná tréning.

Líba:

Ahoj Martine. Nikdo se Tě neptá na Tvé rodinné poměry. Máš rodinu? Zdraví Tě Líba

Martin Šonka:

Mám přítelkyni. Děti zatim nemám a na ženění ještě taky nebyl čas. :-)

flyMag:

Ahoj Martine. Kde se zrovna teď nacházíš? Klidně odpověz pokaždé, když se sem dostaneš ;) 
Redakce flyMag.cz

Martin Šonka:

Ahoj, zrovna jsme celý tým v Anglii kousek od Londýna. Testujem tu letadlo a 10. března už musí být zase rozložený a na cestě do Abu Dhabi.

sajf

Četl jsem v článku, že každý nový pilot nastupuje do závodů vlastně na dva roky. Ten první je chráněnej, protože je nováček a druhej už to tlačí naplno. Znamená to, že je vlastně jisté, že máme Martina Šonku v závodech jistého na dva roky? Dík za odpověď.

Martin Šonka:

Jestli se nějak nezmění pravidla, tak to opravdu vypadá, že dva roky jsou jisté.

Pavel:

Ahoj a přeji fakt, ať se Martine umístíš co nejlépe. Chtěl jsem se zeptat na to, jak to máš s prací. Všude se píše, že jsi voják z povolání... To mi trošku nekoresponduje s těma závodama, tréningem, časem... to přece nemůžeš stíhat...? Dík, jestli si najdeš chvíli mi na otázku odpovědět. Pavel

Martin Šonka:

Ahoj Pavle, povedlo se mi domluvit se v práci na neplaceným volnu na celou sezónu. Takže až v září dozávodim, vrátim se do práce. Jsem za to strašně rád, protože vojenský lítání je nádherný.

Vena:

Ahoj Martine. Je to fakt pecka, ze te budeme vidat zavodit v takovym zavode jako je Red Bull. Jsi frajer!
Chtel jsem se zeptat, jestli to neni tajemstvi, na kolik prijde takovy EDGE 540? Hodne stesti v zavodech, budem ti drzet palce!

Martin Šonka:

Noooooo, tajný to samozřejmě je. Stojí několik milionů korun :-)

Josef K.:

Zdravím tě Martine, jsi fakt třída a moc se těším na závody! Mohl bys trošku popsat Edge 540, jak se v něm létá, výkon apod? Díky. Josef

Martin Šonka:

Je to letadlo, které jsem kupuji od Mikea Mangolda, který loni v Air Race skočil a byl dvojnásobným světovým šampionem. Letadlo už je tři roky staré, takže s ním závodil v roce 2007, 2008 a 2009 a v roce 2007 s ním hned vyhrál světovou sérii Red Bull Air Race. Takže letadlo je to více než slavné, hrozně rád bych mu ještě na slávě něco přidal. :-) Motor v něm je trochu novější, ten je létaný jednu sezónu. Má zhruba 330 koní, což je paráda při hmotnosti letadla něco přes pět set kilo. Ale přece jenom už většina pilotů má motor silnější. Každopádně létání s ním je opravdový zážitek. Jeho zrychlení je fascinující. Samozřejmě ze začátku to nebude ani tak o letadle, jako o tom jak mi půjde volit správně trasu, jak se mi podaří netrefovat pylony a vůbec krotit éro v závodě.

Robin:

Ahoj Martine, přidávám se ke všem gratulacím a samozřejmě budu držet palce při každém závodu!
Moje otázky (bude jich víc) se týkají financování Tvého týmu. Celý tenhle aparát, přesuny, létání, ubytování, převozy letadla a dílny..., to vše musí stát velký balík peněz. Kdybych uvažoval o nějaké formě sponzoringu, existují nějaká obecná pravidla?Moje otázky zní:

1. Podle různých informací už máš koupené letadlo, máš teamového technika atd. Znamená to tedy, že otázku peněz máš vyřešenou? 

2. Jak se tady k těm otázkám doopravdy staví Red Bull? Tady se v článku píše, že nechává pilotům docela velký prostor pro vlastní sponzory, ale co jsem slýchával doteď, tak údajně mají nějaká velká omezení...? 

3. Bez sponzorů se určitě v tomto drahém koníčku (pokud se to tak dá říct ;) ) neobejdeš. Jsou ve Tvém případě nějaké možnosti i pro "menší" sponzory? Pokud ano, můžeš nějak přibližně konkretizovat, čeho mohou nějakou formou financování Tvého týmu dosáhnout? (Předpokládám samozřejmě, že nějaká velká reklamní plocha na letadle to určitě nebude :roll: )

Děkuji za odpověď. Možná jsem to mohl rozepsat do tří různých otázek, ale je to vlastně všechno o stejné věci... Robin

Martin Šonka:

Otázku peněz rozhodně vyřešenou nemám, protože asi jako jediný nebudu mít náhradní motor, potřeboval bych na letadle udělat spoustu aerodynamických úprav, závodní kabinu se sníženým odporem, ale to všechno stojí obrovské peníze a bez sponzora si to nemůžu dovolit. Vlastní sponzory si sice shánět můžu a samozřejmě to dělám, ale v dnešní době sehnat velkého silného sponzora není sranda.Samozřejmě místo na křídlech závodního letadla něco stojí, ale je spoustu možností jak spolupracovat i s menšími sponzory aniž by zrovna museli mít reklamu na letadle, ale to je samozřejmě všechno o dohodě s nimi.

vstupte do fóra a   ZEPTEJTE  SE  I  VY...

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

BURENIE

Odpovědět

Datum : 30.11.2019 00:21, Vložil : Antoniorcf

удалите,пожалуйста! [url=http://euroburservice.by/].[/url] go.r.s.ec.1.980r.u.s.erv@gmail.com

VODA

Odpovědět

Datum : 22.05.2019 18:28, Vložil : Andreasbis

Доброго времени суток дамы и господа[url=https://aquabursrvice.by.by/]![/url] Наша фирма занимается свыше 10 лет b.ori.s1.9.80s.ec.e.n.ov@gmail.com

VODA

Odpovědět

Datum : 28.03.2019 22:08, Vložil : Pavlostkl

удалите,пожалуйста! [url=https://voda-da.by/].[/url] shi.n.ami.ns.k.2.015@gmail.com

METALL

Odpovědět

Datum : 02.02.2019 08:06, Vložil : Andreasaky

Добрый день товарищи[url=https://skytent.by/]![/url] Наша организация занимается свыше 10 лет b.o.r.is.1.9.80.s.e.cen.o.v@gmail.com

СТЕКЛОИЗДЕЛИЕ

Odpovědět

Datum : 01.02.2019 01:49, Vložil : Bogdansom

удалите,пожалуйста! [url=http://www.stekloelit.by/].[/url] bliz.k.o.yan.2.017@gmail.com b.l.i.z.k.oy.an.20.1.7@gmail.com bl.iz.k.o.yan2.0.1.7@gmail.com b.lizkoy.an.2.017@gmail.com bl.izko.y.an.2.0.17@gmail.com

Všechny komentáře

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka