letecký magazín
09.03.2015
V druhé části pokračování příběhů z afrického letectví se dozvíme například, že o přistávacích poplatcích je možno vyjednávat či proč jsou zavazadla cestujících tlačena dlouhou tyčí k rentgenu i když vypadla elektřina, uvádí server Professional Pilots.
Letiště
Technický stav radionavigačních zařízení může rovněž způsobit zajímavé situace, když místní ILS funguje po 354 dní v roce, kdy je CAVOK, ale v jediný den, kdy na letišti panuje mlha, je samozřejmě mimo provoz.
Případně obdržíte zhruba takto znějící povolení: „Povoleno ILS přiblížení, localizer je mimo provoz, ohlaste dráhu v dohledu“.
Když už se přistání podaří, je samozřejmě nutné zaplatit přistávací poplatky, přičemž o jejich výši je možno vyjednávat.
Z vašeho letadla se každou noc, kdy stojí na letišti, záhadným způsobem vypaří asi 10 gallonů paliva. V horším případě jsou pak nádrže letadla doplněny stejným množstvím vody, aby na záhadné mizení paliva nikdo nepřišel.
Letištní hasiči jsou zpravidla vybaveni velice zastaralou technikou sotva schopnou pohybu. Pokud je na letiště za značnou sumu pořízeno nové hasičské auto, pak je zpravidla při první příležitosti nabouráno natolik, aby se stalo rovněž nepoužitelným.
Při cvičení záchranných složek na letišti, kdy se na místo simulované nehody sice hasičským vozům podaří dostat během poměrně krátké doby, se však od hasičů lze dozvědět, že jim došla voda.
Když byla zdravotní sestra z letištní ambulance požádána, aby přinesla pro kontrolu zdroj kyslíku, za chvíli přišla s hasicím přístrojem.
O důvod více vyhýbat se nehodám.
Bezpečnostní složky na letištích
Jeden z pilotů DHC-6 Twin Otteru seděl před letem v kokpitu a procházel dokumenty k letu, když slyšel podivné pískání. Když se šel podívat, co se děje, zjistil, že pracovníci letištní bezpečnostní služby se rozhodli zkontrolovat interiér letadla pomocí ručního detektoru kovů, aby došli k velkému objevu: rám každého ze sedadel je vyroben z kovu, stejně jako většina letadla!
Pokud zapíská bezpečnostní rám při kontrole některého z cestujících a cestující vyndá z kapsy klíče či jiný běžný kovový předmět, bezpečnostní pracovníci odpoví: „To není to, co hledáme,“ a nechají cestujícího jít, aniž by brali v potaz jednoduchou možnost, že by cestující měl v jiné kapse schovaný například nůž. Každou neděli se bezpečnostní kontroly cestujících neprovádějí. Proč? Protože se nikdo ještě nepokusil o únos letadla v neděli. Tedy jednou nebo dvakrát ano, ale tehdy se jednalo o únos helikoptéry a ne letadla, takže čeho se obávat?
Pokud uvidíte, jak jsou zavazadla cestujících tlačena skrz rentgen pomocí dlouhé tyče, zatímco pohyblivý pás stojí, je to z důvodu výpadku elektřiny, i přes který je nutné, aby všechna zavazadla z bezpečnostních důvodů rentgenem prošla.
Fotografovat rezavé vraky vojenských letadel z doby války v Korei, kterých je v okolí letiště více než funkčních letadel na stojánkách, je přísně zakázáno, neb se jedná o státní tajemství.
Zdroj: http://www.pprune.org, Letecký instruktor Jan Kodad, Flying Academy
Foto: Wiki
Vytisknout článek Přeposlat článek
Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.